Over ons

De Stichting The New Entrepreneur is een kleine stichting gevestigd in Zwolle die zich inzet om het ondernemerschap in Nederland te vergroten. Met behulp van bestaande ondernemers, partners, banken en de overheid zijn wij in staat om onze projecten uit te voeren. Ook zij zien het belang van jong ondernemerschap in Nederland. Een ondernemend Nederland zorgt niet alleen voor werkgelegenheid en economische groei, maar het brengt ook innovatie en ontwikkeling met zich mee.

Het ondernemerschap ervaren

Iedereen heeft ondernemende eigenschappen en kwaliteiten, maar het ondernemerschap past niet bij iedereen. Hier komt men pas achter wanneer iemand daadwerkelijk aan de slag gaat. Daarom vallen de bedrijven van de deelnemers aan onze projecten onder onze licentie. Hierdoor hoeven de deelnemers zich niet direct in te schrijven bij de Kamer van Koophandel en kunnen zij aan het eind van het project een weloverwogen beslissing maken of zij doorgaan met hun bedrijf, stoppen of het voorlopig in de ijskast zetten. Met deze aanpak kunnen wij meer mensen in aanraking brengen met het ondernemerschap en uit onze ervaring blijkt dat het project een positief effect heeft op het zelfvertrouwen en vaardigheden van de deelnemers. Of ze nu verder gaan met hun bedrijf of niet.

Geschiedenis

Stichting The New Entrepreneur is op 17 januari 2012 opgericht om het project ZomerOndernemer over te nemen van de provincie Flevoland. De provincie had het project via een Europees uitwisselingstraject van Zweden naar Nederland gebracht, maar zij vond het project niet binnen haar taken passen.

Stichting The New Entrepreneur onderschijft de Governance Code.