22 werkloze jongeren uit Flevoland weer aan het werk

19 maart 2019

Op 14 maart 2019 sloot het ondernemersproject Pak je Kans af met een grande finale in Rabobank Lelystad. 22 werkloze jongeren uit Flevoland namen deel aan Pak je Kans en kregen begeleiding bij het starten van een eigen onderneming of het vinden van een baan in loondienst. Daarbij reikte wethouder Den Os van Gemeente Lelystad de winnaarsprijs uit aan Daniël Sylla. De deelnemer die de grootse vooruitgang boekte als ondernemer.

Begeleiding

In 2018 volgden de deelnemers een driedaagse training over ondernemen. Gevolgd door wekelijkse workshops, rondleidingen en presentaties bij lokale ondernemers. In een persoonlijk nazorgtraject stond de behoefte van de deelnemers centraal. ‘Wil ik verder met mijn onderneming of ga ik voor een baan in loondienst?’. Degenen die verder gingen met hun onderneming werden verder begeleid. Deelnemers die voor een baan in loondienst kozen, kregen hulp bij het vinden van een passende baan.

Het project

Pak je Kans is een maatschappelijk project voor werkloze jongeren tussen de 16 en 27 jaar uit Flevoland waarbij zij de kans krijgen om door middel van ondernemerschap terug de maatschappij in te komen. Ze krijgen begeleiding, een startkapitaal en verzekering. Deelnemers hebben alleen een bedrijfsidee nodig en de motivatie om er mee aan de slag te gaan. Deelname is kosteloos.

Samenwerking

Het kosteloze project van Stichting The New Entrepreneur bestaat sinds 2015. Dankzij de steun van Flevolandse gemeenten en diverse fondsen is dit project te realiseren. Ook werkt de stichting samen met (lokale) ondernemers om deelnemers kennis en een netwerk te kunnen bieden.

<< Keer terug naar het nieuws overzicht